Feb 1, 2011

.: sembang petang :.

salam readers , bloggers .

it's been a while since my last update .
can't make my time actually .
conteng2 pun dah berhabuk , aih !

okay2 . lama tak menulis , otak macam sangat tepu .
lansung ta boleh generate idea . nanti kalau tulis apa jadi 2, 3 hari ni . sumpah semua muntah .
sebab seriously , bosan sangat .

now , apa nak cerita yea .
*perah otak dengan bersungguh-sungguh , muka berkerut-kerut -.-'

dengar bunyi spongebob kat tv , terus dapat idea .

okay2 , tajuk kita pada hari ini adalah ;
" haiwan peliharaan "

eyh , nape gelak , aku serius neyh . bukan aku buat karangan tadika .
ceh ! ini serious * sebut dalam nada wonderpet , tqvm .:)

siapa dekat sini , sepanjang hayat dia ,
mempunyai haiwan peliharaan . ?
wuyooo , ramai2 , bagus .

semua org suka binatang .
meh aku teka , korang semua sah2 bela binatang berbulu suka geli2 dekat kaki org tu kan ?
aku dah agak dah . takpe2 . binatang geli tu *nama saintifik kucing*aku tak berapa nak suka sangat .
aku geli sikit , eyh bukan-bukan , geli banyak . aku pun tak tau kenapa . tapi kawan aku budak perak pun tak suka kucing . aku ingat mesty sebab faktor negeri . org perak tak gemar kucin2 ni . yea dak ? *okay meiza kalau baca jangan marah aku tau . hahah :)

aku tengok kucing , aku yang rasa cam nak lari , aku tak suka . time dia geli-geli kat kaki , sumpah rasa macam nak terkencing . kalau kat kedai makan , mula lah aku menjerit macam kena sawan babi . tapi tu dululah , sekarang aku da pandai cover cun . tak jerit2 cam hantu dah , kalau jerit pun sikit ja , camni :
" eeiiii , kucing , terkejut kita . " haha , comel kan aku ?
 *sapa muntah aku sepak !

lagi binatang yang aku geli banyak sebenarnya . sebab tu aku tak gemar g zoo . haha . aku geli dekat katak , paling tak leyh terima , binatang lembik ni . sumpah aku boleh menang pecut 100m kalau nampak katak , alergik doe . haha . lgi , cicak pun aku tak suka . eyh , betoi weyh , cicak kat perlis besar2 . rasa macam nak nangis ouh tgok cicak . takut . ! siput babi aku tak geli sangat . tapi aku selalu termembunuh siput babi time panjat tebing dekat beringin . huhu . bape banyak yang arwah di bawah kaki aku pun tak tau lah . takpe2 , nanti sebelum aku grad , aku buat tugu peringatan untuk siput2 babi yang terkorban . sob , sob , sob !

sebab aku banyak binatang yang aku geli lah , aku tak de haiwan peliharaan . tapi yang kecil kecilan adalah , macam semut , lipas dan jugak labah2 . banyak kat rumah aku . siap ada kawasan sendiri lagi . semut rumah dia dekat dapur , lipas dekat dalam kabinet and labah2 dekat bumbung n corner lot bilik . hahaha :D

okay2 , banyak sangat merapu . sebenarnya , aku ada jugak impian nak bela binatang . tapi aku nak bela kura2 . sebab kura2 tak banyak songeh . tak pandai bising . duk sengap ja . hahahah .
sebab tu lah aku admire kura-kura :) )

end,
:)

4 comments:

maki hamun di sini !